Buiten sporten in de lente doe je zo!

Buiten sporten in de lente doe je zo!

Dagelijks gaan er tienduizenden mensen naar een sportschool. Een dak boven je hoofd, een
opzwepend muziekje aan en soms kan je zelfs naar een televisiescherm kijken. Dit allesterwijl je aan het hardlopen of fitnessen bent. Het is een zeer aangename wijze om je conditie op peil te houden en tegelijkertijd ontzettend veel calorie├źn te verbranden. Maar wat doe je nu de lente weer voor de deur staat? Ga lekker naar buiten en sporten in de natuurlijke omgeving. Het is goed voor lichaam en geest. Bovendien is het fantastisch om te doen!

Hieronder tref je een aantal sportoefeningen die je lekker in de buitenlucht kan doen:

Fietsen

Zet je fiets weer een keer in het vet en ga op weg naar een paar verzuurde kuiten. Ga een stuk fietsen of wielrennen. Zo spijker je je conditie bij terwijl je lekker bezig bent in de buitenlucht. Tegelijkertijd is het goed voor je uithoudingsvermogen. Fietsen is goed wanneer je op zoek bent naar manier om veel calorie├źn te verbranden. Ook kom je weer eens in een nieuwe omgeving terecht. Ontdek hier een aantal prachtige fietsroutes in Nederland.

Skaten

Het is weer jaren geleden dat je op natuurijs kon schaatsen in Nederland. Als vervanging voor het schaatsen kan je ook lekker gaan skaten. Wanneer je een stuk gaat skaten, train je de volgende onderdelen van je lichaam: bilspieren, bovenbenen, rugspieren en buikspieren.
Een supertoffe work-out waarbij je onverwacht veel spiergroepen traint. Veel plezier!

Rennen

Wandelen kan ook, maar hardlopen is – wanneer je het op de juiste wijze aanpakt – een goede sportoefening voor het complete lijf. Hardlopen is de sport bij uitstek om buiten te doen. Zelf ben ik slotenmaker in Den Haag en na een lange werkdag doe ik niets liever dan een stuk hardlopen. Zo krijg ik rust in mijn kop. Tijdens hardlopen belast je veel spiergroepen en pak je ook je conditie aan. Begin rustig en ga niet direct als een bezetene rennen. Ontdek hier hoe een goed hardloopschema eruit ziet.

Wandelen

Zoals eerder aangegeven is wandelen ook een goede mogelijkheid. Het is een eenvoudig te beoefenen oefening die buiten(gewoon) eenvoudig te verrichten is. Je hebt ook minder kans op blessures, omdat het een natuurlijke beweging is. Wandelen is dikwijls de eerste oefening nadat je een lange tijd niets gedaan hebt op het gebied van sport.

Bootcamp

De term bootcamp is over de Atlantische oceaan komen waaien en vanuit Amerika in Europa geland. Het is een zeer fysiek kamp waarbij je allerlei elementen traint. Het is een trainingsmethode die het Amerika leger hanteert om alle militairen fit en sterk te krijgen.

Deze bootcamptraining bestaat uit onder meer: krachtoefeningen, intervaltraining, hardlopen en nog veel meer. Kracht, conditie, explosiviteit en souplesse komen aan bod tijdens deze training. Het is een beestachtige zware training voor mensen die al meerdere jaren sportervaring hebben.

Heb jij ervaringen met sporten in de lente? Of heb jij een gouden tip voor iemand die lekker wilt sporten in de buitenlucht? Deel dit dan met ons door uw reactie in het onderstaande formulier te plaatsen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *