Moeite met afvallen? Maak het makkelijker met deze voedingsmiddelen

Als je het besluit hebt genomen om af te vallen, dan zal je waarschijnlijk je voedingspatroon aan moeten passen. Dat je weinig moet eten om af te vallen is achterhaald. Niemand kan de dag doorkomen met enkel een stuk pizza, in de hoop af te vallen. Het gaat erom dat je de juiste voedingsmiddelen gaat gebruiken die de vetverbranding in jouw lichaam stimuleren en jou de hele dag door een verzadigd gevoel geven. Ben jij benieuwd naar deze voedingsmiddelen? Lees dan snel verder!

Broccoli

Voor groen gaan is een goede beslissing als het gaat om het vullen van je maag. Broccoli maakt deel uit van de crucifere groenten. Dit zijn groenten die rijk zijn aan vezels, calcium, ijzer en vitaminen. Hiernaast vullen crucifere groenten jouw buik goed. In vergelijking met andere groentesoorten bevat broccoli een hoger eiwitgehalte(4 gram per portie). Lust je echt geen broccoli? Probeer dan andere kruisbloemige groenten zoals bloemkool, kool of spruitjes.

Eieren

Als jij buikvet wilt verbranden dan kan je eieren niet missen tijdens het ontbijt of de lunch. Eieren zijn rijk aan eiwitten, gezonde vetten en  geven een verzadigd gevoel. Er zijn vele mythes ontstaan rondom eieren: zo zouden  ze het cholesterolgehalte doen verhogen. Vrees hier niet voor! Studies hebben aangetoond dat eieren het slechte cholesterolgehalte niet doen verhogen, maar daarentegen een gezonde bron zijn van krachtige voedingsstoffen als mineralen en vitaminen.

Tonijn

Tonijn is een goede keuze als je gezond wil eten. Deze vissoort bevat eiwitten en omega-3 vetzuren die goed voor je zijn. Ze stimuleren de groei in het lichaam, zijn goed voor de bloedvaten en het bloed, de zenuwen, huid en ogen. Een flinke lijst dus! Het hoge eiwitgehalte in de vis is ideaal bij het afvallen. De eiwitten hebben een thermisch effect, waardoor je lichaam meer vetten kan verbranden.

Linzen

Linzen zijn ook een bron van gezonde voedingsstoffen. Linzen bevatten vitamine B, eiwitten en mineralen. Hoogwaardige eiwitten helpen bij het kweken van meer spieren en zijn op hun beurt onmisbaar om meer vet te verbranden. Spieren verbruiken ook energie, zelfs in rust, wat ten goede komt als je wil afvallen. Ze passen daardoor in een verantwoord eetpatroon. Let er wel op dat je ze niet elke dag eet in erg grote hoeveelheden. Ze kunnen soms ook een opgeblazen gevoel veroorzaken en het bevatten naast eiwitten ook behoorlijk wat koolhydraten.

Rode biet

Rode bieten bevatten vezels en eiwitten, daardoor heb je snel een verzadigd gevoel. Ze zorgen er voor dat je een langer uithoudingsvermogen kunt ontwikkelen. Dat is ook de reden dat rode bietensap steeds meer wordt gedronken door sporters. Rode bietensap blijkt ook  een positief effect  te hebben op de bloeddruk. Het drinken van een halve liter zou de bloeddruk doen verlagen. Dit houdt zelfs meer dan 24 uur aan.

Probeer minimaal één van deze voedingsmiddelen dagelijks te benuttigen. Je zal vanzelf opmerken wat voor verandering je ondergaat!

Gastblog door Voedingsdeskundige Anita Mulderij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *